A SZAUNÁZÁS

-Kiváló regeneráló módszer!
-Pozitív hatásai:edzi a bőrereket , tisztiíja a bőrtés hozzájárul rugalmas tartásához , értorna-érrendszer rugalmasságának megőrzésére szív és vérkeringési rendszer edzése , tisztítja a légutakat , hatékony eszköz a meghűléses megbetegedések megelőzésében , elősegíti a salakanyagok kiürülését , segíti az izomzat ellazulását , méregtelenítő .
-Kisebb fokú cardio-edzésnek felel meg , ezért cardio jellegű óra után nem ajánlott . -TILOS: AKUT

MEGBETEGEDÉS ESETÉN , LÁZASAN , GYULLADÁSOS BETEGSÉGBEN SZÍVBETEGSÉGBEN /AMI NEM KEZELT/EPILEPSZIÁBAN , NEM KIKEZELTTBC-BEN/TÜDŐTUBERCOLOZIS/

-Megengedett , ha jól esik:cukorbetegeknek , terheseknekkezelt és ellenőrzés alatttartott magas ill. alacsony vérnymásnál,depressziósoknak , visszérproblémáknál/ha nincs gyulladás/ -Ájánlott: felső légutak krónikus hurutos megbetegedéseinél . aszthma , bronchiall betegségben , nem aktív rheumatikus bántalmaknál , gerincproblémákban , magas ill. alacsony vérnyomásban /mert kiegyenlíti a vérnyomást/ periférikus vérkeringési panaszok esetén. -HIBÁK SZAUNÁZÁSKOR: éhesen bemenni , gyakori helyzetváltoztatás , beszélgetés , túl hosszú idő , meleg fürdő utána , hideg lábfürdő utána , közben folyadékot fogyasztani. A MODSZER: Szaunázás elött ajánlott WC-re menni /könnyebb ellazulás/ . Zuhanyozzunk le alaposan , majd törölközzünk teljesen szárazra- hamar megindul az izzadás. Előzetes meleg lábfürdő is gyorsitja a folyamatot. Elég 8-12 percet eltölteni a szaunában , lehetőleg feküdjünk le hanyatt , vagy hason , hogy az egész test ugyanabban a hőmérséklettartományban legyen. Ha ülünk , támaszkodjunk meg , és lazítsunk . Mindig terítsünkmagunk alá törölközőt. 1-2 perccel a kabin elhagyása előtt üljünk fel/vérkeringés miatt/ LEHÜLÉSI FÁZIS: Néhány perc séta a friss levegőn , majd hidegvizes zuhany , vagy hidegvizes merülés /az izzadságot mindig mossuk le magunkról/ , ezt követheti a meleg lábfürdő . majd ismét hideg vizes lemosdás , és meleg lábfürdő/kitágulnak a láb erei-minden ér kitágul-beindul az érreflex-gyorsabb a szövetekben tárolt meleg leadása/ A végén lazítsunk , masszázs,szolárium , vagy fekvő helyzetben köntösbe burkolózva pihenjünk, fogyasszunk folyadékot . A lehűlési fázis kb. 10-15 perc legyen. Ajánlott 2-3 szaunamenetet végezni egymás után. Az edzés mindig elözze meg . /edzés után meg kell várni,hogy a pulzus normalizálódjon . Ne váltogassuk a különböző formákat/száraz, nedves , gőzfürdő/. Minden menet után legyen lehűlési fázis . Figyeljünk a nyugodt,egyenletes légzésre! KELLEMES LAZÍTÁST!

Szauna